مطالعات تخصصی کانی‌شناسی ایران

پژوهش های بنیادی در شمال شرق و ایران مرکزی

مطالعات تخصصی کانی‌شناسی ایران

پژوهش های بنیادی در شمال شرق و ایران مرکزی

مطالعات تخصصی کانی‌شناسی ایران

آقای دکتر رامین صمدی

نویسندگان

نخبگان

گروه زمین آزمون |

نخبگان

انزوای نخبگان !!!
توصیه اخیر رهبری انقلاب در آخرین دیدار با دولت دوازدهم و تاکید به تجربه گرانبهایی که فرمودند: در این دولت معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمی دهد و توجه به این امر که مطلقا نبایستی برنامه های داخلی را به همراهی غرب موکول و منوط کرد؛ مصداق ثمره کلام جامعه علمی و دانشگاهی ایران در این سالها بود که بی توجهی به آن خسارات بیشمار داشت.
اینکه رهبری انقلاب به رغم بارها تذکر به مسئولین مربوطه به جهت توجه به توان و قدرت علمی و تخصصی جوانان نخبه داخل کشور، مجددا گلایه خود را به صراحت عنوان می کنند به چه دلیل است؟ چرا این فرصت گرانبهای سالهای اخیر بایستی به دلیل نوع تفکر اشتباه افراد و توسعه ناموزون آموزش عالی از دست برود که هر روز ما شاهد تراژدی غمگین نخبه سوزی و انزوای بیشتر نخبگان داخل کشور به جهت وابستگی افکاری سوخته به غرب باشیم؟!
معاون علمی و فناوری دولت دوازدهم بیان نمودند «ما انتظار داریم نخبگان علاوه بر اینکه برای خودشان زمینه اشتغال ایجاد می‌کنند برای دیگران هم زمینه اشتغال را فراهم کنند».
به واقع در مجموعه ای که ایشان هدایت می نمودند کدامین حمایت عملی از نخبگان گردید؟ انتشار آمار غیر واقعی از اشتغال نخبگان و از سوی دیگر ارائه تسهیلاتی بدون پشتوانه اجرایی و خانه نشینی و انزوای بیشتر نخبگان از ثمره های بنیاد نخبه سوز ما در سالهای اخیر می باشد. اصرار بر ایجاد اشتغال نخبگان بدون پشتوانه مالی و حمایتی، مصداق تفکر غیر منطقی و غیر علمی می باشد که در هیچ یک از کشورهای توسعه یافته جهان پیگیری نگردیده و همیشه راهکارهای موثر و حمایتی برای آغاز روند اشتغال نخبگان به وسیله بخش های توانمند دولتی و غیر دولتی چیدمان شده است تا نخبگان داخل کشور و حتی در سطح جهانی جذب و پذیرش گردند.
یکی از گام‌های مثبت پس از جذب نخبگان در دستگاههای اجرایی که عملی هم نشد، جذب نخبگان در دانشگاه‌ها به عنوان عضو هیات علمی است. موضوعی که باید با رفع موانع امکان حضور پررنگ نخبگان علمی در دانشگاه‌ها افزایش یابد و مجموعه علمی و دانشگاهی کشور به این نتیجه برسند که آیا بعد از سالها امکان پرورش استادانی شایسته در داخل کشور مگر ممکن نیست که چشم به دانشگاههای دیگر داریم؟!
آرزوی توفیق جامعه علمی و دانشگاهی ایران را دارم.

دکتر صمدی

#امام_خامنه_ای_حفظه_الله #حضرت_آیت_الله_خامنه_ای #مقام_معظم_رهبری_مدظله_العالی #مقام_معظم_رهبری #نایب_امام_زمان #رهبری_انقلاب #رهبری_خط_قرمز_ماست #رهبر_ایران #نخبگان #انزوای_نخبگان #شکست_اعتماد_به_غرب #دکتر_صمدی

  • گروه زمین آزمون