مطالعات تخصصی کانی‌شناسی ایران

پژوهش های بنیادی در شمال شرق و ایران مرکزی

مطالعات تخصصی کانی‌شناسی ایران

پژوهش های بنیادی در شمال شرق و ایران مرکزی

مطالعات تخصصی کانی‌شناسی ایران

آقای دکتر رامین صمدی

نویسندگان

دانشگاه

به نام خدا
امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند که تشکر و ستایش را به اندازه‌ای انجام دهید که منجر به بدآموزی، فریب و وسوسه طرف مقابل نشود و از طرف دیگر انتقاد را نیز با بیان منطقی و سازنده مطرح کنید.
در طول بیش از دو دهه حضور در محیط دانشگاهی بعنوان طالب علم، فراز و فرودهای بسیاری را در جامعه علمی شاهد بوده ام. اگر چه تقدیر و پاسداشت پیشکسوتان، فرهیختگان، نخبگان و مشاهیر سرلوحه امور و مورد تأکید همیشگی اینجانب بوده است، اما توجه به نقاط ضعف در مجموعه علمی کشور و روشنگری، پیرامون ضعف ها را بالاتر دانسته ام.
امیرالمومنین (ع) در نامه ۵۳ همچنین به مالک سفارش فرمودند که تو نباید دنبال کارگزاران متملق و چاپلوس باشی، بلکه باید دنبال فردی باشی که حقایق را با زبان کارشناسی و علمی و پیش‌بینی اوضاع و چگونگی وضع جامعه برایت بازگو کند.
در سالهای اخیر با گسترش ناموزون ظرفیت تحصیلات تکمیلی! تأسیس به ظاهر دانشگاه در هر مکان و با هر امکاناتی! استفاده از استادان به صورت حق التدریس بدون بررسی کامل صلاحیت علمی و اخلاقی! جذب رابطه ای هیات علمی بدون اثبات توان علمی و یا تایید وجاهت اخلاقی از طریق مصاحبه های صوری، کنترل نشده و ناعادلانه، کتمان مدارک، تقدم رابطه آلوده بر قوانین جذب، نگرانی کادر ناکارآمد از جذب محققین کارآمد، و ...! کاهش بار علمی دانشجویان و دانش آموختگان و به واقع انجام امور دانشجوی تحصیلات تکمیلی ما توسط استاد راهنما و مشاور! انتشار پایان نامه ها و رساله هایی که بعضاً خارج از اخلاق حرفه ای و علمی و متاثر از عدم نظارت استاد، توسط افراد سودجو با دریافت هزینه و یا نشر به صورت کپی غیر اخلاقی تحقیق سایر محققین چاپ شده است! سواستفاده استاد به جهت نگارش کتاب، مقاله و تحقیق پژوهشی از دانشجو و عدم شرکت در نگارش آن! فروش کتاب به صورت اجباری به دانشجو! عدم ایجاد اعتماد به مجموعه علمی کشور در دانشجو به دلیل عدم توانایی استاد و انداختن تقصیر به گردن دانشجو و یا سیستم علمی کشور! عدم پالایش دقیق علمی و اخلاقی دانشگاهیان در سالهای متمادی خدمت و ادامه حضور اشخاص ضعیف علمی به دلیل نبود قوانین مدون جهت نظارت و اصلاح سیستم! بی توجهی به نخبگان علمی و انداختن تقصیر به گردن سایر ارگان ها و تنها اظهار تأسف!؛ و مشکلات و مسائل متعدد دیگر که اساتید محترم، دانشجویان و دانش آموختگان گرانقدر در دانشگاه های مختلف کشور در سالهای اخیر با اینجانب مطرح و متاسفانه کمتر شنیده و مورد توجه بوده است.

دکتر صمدی

#دانشگاه #دانشجو #استاد #نخبگان #ایران #دکتر_صمدی

 

  • گروه زمین آزمون